Metoda MEDIDIET® Cztery fazy diety proteinowej MEDIDIET®

Cztery fazy diety proteinowej MEDIDIET®

Kilkadziesiąt lat praktyki medycznej potwierdziło optymalny efekt kliniczny diety białkowej, pod warunkiem czterofazowej struktury i bezwzględnego przestrzegania czasu trwania diety i zaleceń.

Klasyczny przebieg diety składa się zatem z 4 następujących po sobie faz, z których każda kolejna jest co najmniej dwa razy dłuższa od poprzedniej. Poniżej znajdziecie skrócony opis każdej fazy (Wasz terapeuta może modyfikować przebieg diety, przystosowując ją do potrzeb pacjenta).

 

1. Faza

Zamiana 4 „klasycznych” posiłków na 4 dania proteinowe MEDIDIET® + dozwolone warzywa.

Typowe tempo chudnięcia u zdrowych osób: 5-7 kg na miesiąc.

Polega na całkowitej zamianie „klasycznych” (normalnych, domowych) posiłków na białkowe dania instant MEDIDIET®, przestrzegając proporcji 50:50 między słonymi i słodkimi smakami, przy obowiązkowej konsumpcji dozwolonych warzyw (niektórych w nieograniczonych ilościach). Wszelkie słodkie produkty (z wyjątkiem słodkich dań proteinowych instant MEDIDIET®) są zabronione – w tym owoce i warzywa o wysokiej zawartości węglowodanów. Do wywołania tzw. ketozy należy dostarczyć organizmowi białko w odpowiedniej ilości (około 90 g dziennie). Czas trwania pierwszego etapu zasadniczo określa specjalista. Następuje wtedy szybsza utrata nadmiaru kilogramów, podczas gdy zmniejszenie masy ciała zachodzi głównie kosztem tkanki tłuszczowej (ocenić to można za pomocą wagi z pomiarem bioimpedancji). 

* W asortymencie MEDIDIET® są także tzw. pierwszofazowe batony. Tylko ten typ można spożywać w trakcie ścisłej fazy 1.

Więcej o fazie 1

 

2. Faza

Powrót do jednego „klasycznego” posiłku bogatego w proteiny, czyli 3 proteinowe posiłki MEDIDIET® + dozwolone warzywa + 1 klasyczny posiłek z listy

Typowe tempo chudnięcia u zdrowych osób: 3–5 kg na miesiąc.

Obowiązkowo następuje po fazie 1. Twój terapeuta, uwzględniając Twój sposób życia lub stan zdrowia, może zalecić zaczęcie kuracji redukcji bezpośrednio od fazy 2 (czyli bez wcześniejszej fazy 1). Jest to uwarunkowane indywidualnie, zależnie od Twojego stylu życia. To mniej intensywna faza, może więc trwać dużo czasu (wiele tygodni lub nawet miesięcy). Jest to w zasadzie kontynuacja diety białkowej z fazy 1, z tą różnicą, że jedno danie proteinowe MEDIDIET® zastąpione zostaje przez jeden „prawdziwy” posiłek o wysokiej zawartości białka i minimalnej zawartości tłuszczu (na przykład chude mięso, drób bez skóry, chude ryby, tofu, owoce morza). Od 2. połowy 2. fazy jedno słodkie danie błyskawicznych MEDIDIET® może być zastąpione jednym słodkim batonikiem proteinowym. 

 

Więcej o fazie 2

 

3. Faza

Stopniowy powrót do węglowodanów: 2 proteinowe produkty MEDIDIET® + dozwolone warzywa + 2 prawidłowe „klasyczne” posiłki, z których jeden zawiera już produkty z listy (ziemniaki, ryż, kromka pieczywa pełnoziarnistego, itp.)

Typowe tempo chudnięcia u zdrowych osób: 1-2 kg na miesiąc.

Ponownie, trwa dwukrotnie dłużej w porównaniu z etapem 2, po którym obowiązkowo następuje. Jego celem nadal jest bardzo ograniczone spożycie tłuszczów i przyzwyczajanie klienta do stopniowego powrotu do złożonych węglowodanów w diecie – nie w postaci rafinowanego cukru, ale w formie żywności, zawierającej węglowodany, w szczególności takie jak: skrobia (ziemniaki, ryż, rośliny strączkowe), słodsze rodzaje warzyw i owoców. Może to potrwać wiele miesięcy. Dozwolone są już dwa „prawdziwe” posiłki o wysokiej zawartości białka i możliwie minimalnej ilości tłuszczu. Ewentualną modyfikacją jest wprowadzenie „klasycznego” śniadania i „klasycznego” głównego dania dnia. Dodatkowe pokarmy zawierające węglowodany wprowadzamy do diety bardzo ostrożnie (np. 2 mniejsze ziemniaki do jednego z dwóch dań głównych LUB jedna kromka razowego pieczywa dziennie LUB 1 owoc dziennie jako deser). Na tym etapie jeden słodki posiłek MEDIDIET® zastąpiony może zostać jakimkolwiek batonem proteinowym. W tej fazie programu również przyzwyczajamy klienta do regularnych ćwiczeń (co najmniej 2–3 razy w tygodniu!). 

 

Więcej o fazie 3

 

4. Faza

Zrównoważona dieta oparta na nowych nawykach żywieniowych: 1 posiłek MEDIDIET® + 3 klasyczne posiłki + dowolne warzywa + owoce codziennie.

Typowe tempo chudnięcia u zdrowych osób: 0 kg miesięcznie.

Pacjent generalnie odżywia się zdrowo. Nie przejada się, je regularnie 3–4 razy dziennie, nie je w nocy, definitywnie skończył ze spożyciem zbędnych dla organizmu, toksycznych lub uzależniających substancji (tłuszcze nasycone, cukry rafinowane, modyfikowana chemicznie żywność, alkohol). Preferuje żywność ekologiczną, a także pieczywo pełnoziarniste, nie pali, alkohol wysokiej jakości spożywa bardzo rzadko i zasadniczo do posiłków, wybiera żywność najmniej zniszczoną w wyniku obróbki w wysokich temperaturach. Zanim cokolwiek weźmie do ust, zadaje sobie pytanie: czy to jest dobre dla mojego organizmu? Taki styl życia powinien być dla niego przyjemny, a on musi się z tym czuć dobrze. W czwartym etapie, wskazane jest, aby spożywać produkty białkowe instant tylko w ilości 1–2 posiłków dziennie (w tym batonów), zwykle w formie śniadania proteinowego i ewentualnie podwieczorku. W razie potrzeby możliwe jest już umiarkowane wprowadzanie miodu, stewii lub cukru trzcinowego.

Czwarta faza to de facto program na całe życie dla pacjentów, którzy mieli problem z nadwagą lub otyłością.

 

Więcej o fazie 4