Metoda MEDIDIET® Cztery fazy diety proteinowej MEDIDIET® 4. faza diety proteinowej MEDIDIET®

4. faza diety proteinowej MEDIDIET®

ZRÓWNOWAŻONA DIETA OPARTA NA NOWYCH NAWYKACH ŻYWIENIOWYCH, CZYLI 1 PROTEINOWY POSIŁEK MEDIDIET® + 3 „KLASYCZNE” POSIŁKI+ OWOCE CODZIENNIE.

WSKAZANIA: KOŃCOWA FAZA PROGRAMU MEDIDIET®, W KTÓREJ NALEŻY PRZESTRZEGAĆ NOWYCH UTRWALONYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH.

 

  • Ten etap pozwoli Wam na stałe utrzymać optymalną masę ciała.
  • Według prostej zasady, iż „jakie przyczyny, takie i skutki”, można niewątpliwie odzyskać utracone kilogramy z powrotem, jeśli zasadniczo odmienimy swoje nawyki żywieniowe i nie zaczniemy się regularnie ruszać.
  • Faza 4. nie jest w rzeczywistości żadną dietą, a więc nie chodzi w niej o jedzenie mało, ale zdrowo.
  • Skorzysta na niej nie tylko Twoja sylwetka, ale także i ogólny stan zdrowia.
  • Oczywiście, warto regularnie odwiedzać swojego terapeutę, który najlepiej pomoże w trwałym utrzymaniu optymalnej masy ciała. 

 

PRZYKŁADOWE DZIENNE MENU DLA FAZY 1 PROTEINOWEJ DIETY MEDIDIET®

ŚNIADANIE

Niesłodzony napój (woda, słaba herbata czarna, herbata ziołowa, słaba kawa albo substytut kawy), można posłodzić stewią lub „sztucznym” słodzikiem.

1 proteinowy posiłek MEDIDIET®

DRUGIE ŚNIADANIE 

1 owoc LUB 1 niskotłuszczowy jogurt

OBIAD

1 klasyczny dietetyczny posiłek bez ograniczeń – porcja dietetyczna.
Warzywa bez ograniczeń lub te z listy rozszerzonej w ograniczonej ilości („porcja dziecięca”).

PODWIECZOREK

Duża szklanka wody mineralnej lub słabej herbaty

1 baton białkowy MEDIDIET® ALBO 1 owoc

KOLACJA

1 klasyczny dietetyczny posiłek bez ograniczeń – porcja dietetyczna.

Warzywa bez ograniczeń lub te z listy rozszerzonej w ograniczonej ilości („porcja dziecięca”).

 

NAJWIĘKSI WROGOWIE SZCZUPŁEJ SYLWETKI

  • Nieregularne posiłki
  • Cukry proste i tłuste jedzenie
  • Zbyt duże porcje (dorosły potrzebuje objętościowo mniejszych porcji niż młodzież!)
  • Brak ruchu
  • Nadużywanie klasycznych stymulujących i relaksujących substancji uzależniających - kofeinizm, alkoholizm, nikotynizm. 

 

DZIESIĘĆ PRZYKAZAŃ MEDIDIET® 

  1. Jedz jak diabetyk – w zasadzie jeść 3-4 razy dziennie (małe porcje – pokarmy bogate w białko o niskiej zawartości tłuszczu i węglowodanów).
  2. Oducz się „napychać” i bezmyślnie brać coś do ust , czy to w ciągu dnia czy wieczorem podczas oglądania telewizji.
  3. Unikaj wszelkich mód i nowinek żywieniowych, niezależnie od rodzaju produktu.
  4. Wszystkie rodzaje świeżych owoców jedz zasadniczo między posiłkami (czyli na drugie śniadanie lub podwieczorek).
  5. Unikaj niewłaściwego przygotowywania żywności (pieczenia, smażenia, grillowania) i zamiast tego gotuj, duś, gotuj na parze lub marynuj.
  6. Jedz powoli i dokładnie żuj jedzenie.
  7. 2 x dziennie jedz pokarmy bogate w białko i ciągle urozmaicaj swoją dietę. Mięso jedz tylko 2-3 razy w tygodniu. Z Twojego życia powinny zniknąć de facto kiełbasy. Drób jedz bez skóry. Ryby bogate są w białka najlepsze dla zdrowia, dlatego powinniśmy je jeść 2-3 razy w tygodniu, gotowane w niskiej temperaturze (na parze lub duszone w wodzie). Wybieraj niskotłuszczowe rodzaje ryb. Jaja w jakości ekologicznej możesz jeść 2-3 razy w tygodniu (czyli 6–8 sztuk tygodniowo, jeśli nie masz problemów z cholesterolem).
  8. Świeże i surowe warzywa jedz w takich ilościach, w jakich chcesz.
  9. Skrobię (ryż, rośliny strączkowe, ziemniaki) jedz w rozsądnych porcjach. Chleb jedz bardzo oszczędnie i tylko wtedy, gdy nasze jedzenie nie zawiera innych produktów skrobiowych.
  10. Unikaj deserów i słodyczy, które nie mają wartości odżywczej i niezawodnie doprowadzą Cię do punktu, w którym rozpoczęła się cała historia ... czyli z powrotem do 1 etapu.

 

NAJCZĘSTSZE BŁĘDY W CZWARTYM ETAPIE

  • Powrót do starych nawyków żywieniowych zgodnie z mottem „stare nawyki nie giną” lub pod presją otoczenia („wszyscy to jedzą i nic im nie jest”).
  • Mniemanie, iż nowa waga ciała utrzyma się sama (nadal trzeba podejmować regularną aktywność fizyczną co najmniej 2 razy w tygodniu, stale kontrolować się w jedzeniu i nie ulegać żadnym spożywczym kampaniom reklamowym).
  • Niezdolność do trwałego pożegnania się z niektórymi ulubionymi szkodliwymi potrawami lub przynajmniej do znacznego ich ograniczenia (mięso, tłuszcze nasycone, sosy, słodycze, chipsy, fast foody, hamburgery, alkohol, ...).
  • Niezdolność do pożegnania się na zawsze z niektórymi rodzajami gotowania (smażenie, grillowanie, pieczenie).

 

Opis 4. fazy do ściągnięcia 4.